غذاهای محبوب ارمنستان

7 غذای ارمنستان که حتما باید امتحان کنید

غذاهای دلپذیر ، خوشمزه و پخته شده با تازه ترین مواد غذایی ، غذاهای ارمنی طعم بازرگانان و فاتحان را وام گرفته است تا طعم بی نظیری از خود ایجاد کند ...

غذاهای ارمنستان که در چهارراه آسیا و اروپا قرار دارد تحت تأثیر بازرگانان و فاتحان مدیترانه ای ، خاورمیانه و اروپای شرقی قرار گرفته است.دراین غذاها از تازه ترین مواد - میوه ها و سبزیجات ارمنی در سراسر منطقه افسانه ای و انواع ادویه ها ، گیاهان ، گوشت و ماهی استفاده می کند. غذا خوردن بخشی جدایی ناپذیر از زندگی در ارمنستان است. مردم محلی بهانه ای برای برگزاری یک مهمانی پیدا می کنند ، بنابراین تعجب نکنید که شما را به عنوان یک مهمان افتخاری به یک خانه خانوادگی بکشانند و با یک غذای خوشمزه که از دستور العمل هایی که نسلی به نسل به یکدیگر منتقل می کنند ، از شما پذیرایی کنند.گرچه به نظر می رسد برخی از غذاها آشنا به نظر برسند، اما هر یک از آنها طعم پیچ و تاب خورده ی ارمنی دارد.

  1. خوروات

از گوشت تازه و کمی چاشنی درست می شود. ارمنی ها معتقدند که چاشنی ها از طعم های طبیعی گوشت کم می کنند. و گرچه ممکن است بعضی اوقات فلفل و پیاز را روی سیخ ببینید ، آنها کاملاً برای تزئین هستند. سبزیجات" همراه با سالادی است که همراه هر خوروات است ، تهیه شده از گوجه فرنگی سرخ شده ، بادمجان ، فلفل ، سبزی و پیاز. همه را در لواش ، نان تخت محلی خوشمزه بسته بندی کنید و از یک غذای ساده لذت ببرید.

  1. کوفته

هر کشور خاورمیانه تصویری از کوفته ی کلاسیک دارد ، اما هیچ چیز به نسخه ارمنی و ایرانی نزدیک نمی شود. به گوشت چرخ کرده کمی ادویه زده و با گندم خرد شده و پیاز مخلوط می شود. وآنها را در آبگوشت می پزند.معمولاً از یک آبگوشت مرغ ساده استفاده می شود که مقدار کمی زینگ ارمنی ایجاد شده توسط یک ملاس انار و شکر قهوه ای است. کوفته با طعم و مزه استثنایی ، به صورت تکه تکه شده با آب لیمو سرو می شود.

  1. دلمه

دلمه که در ارمنستان «تولما» تلفظ می شود ، غذای دیگری است که ممکن است فکر کنید آن را می شناسید.  ترکیبی از گوشت چرخ کرده ، پیاز ، برنج و ادویه جات مختلف که همه در یک برگ درخت انگور پیچیده شده اند. اما چیز دیگری در مورد دلمه ی ارمنستان وجود دارد ، هم در مورد نحوه تهیه و هم در مواد اولیه مورد استفاده.هر مادربزرگ ارمنی دستور العمل دلمه ی خود را دارد ، اما همه توافق دارند که نکته اصلی در تهیه برگ ها است. نکته اصلی این است که به محض تغییر رنگ آنها را از آب جوش خارج کنید. ارمنی ها همچنین با مواد تشکیل دهنده ترکیبات بیشتری خلق کنند. انتظار داشته باشید که عدس ، گوجه فرنگی ، کدو سبز ، بادمجان ، نعناع ، فلفل قرمز ، گشنیز و پیاز و همچنین برنج های سنتی در دلمه پیدا کنید. به دلمه ی ویژه ای که مخصوصاً برای عید پاک تولید می شودتوجه بخصوص داشته باشید. مواد تشکیل دهنده تا حد زیادی یکسان هستند ، اما برگ های درخت انگور با برگ کلم جایگزین می شوند.

  1. ایشخان

ارمنستان ممکن است کشوری محصور در خشکی باشد ، اما هنوز هم سهم نسبتاً خوبی از غذاهای دریایی دارد. مشهورترین آن ایشخان است که بر با نوع خاصی از ماهی قزل آلا موجود در دریاچه سوان پخته می شود. ماهی قزل آلای سوان بسیار پرطرفداراست و به همین دلیل شهرت آن از اوایل قرن پانزدهم در سراسر منطقه پیچیده می شد.ایشخان را می توان به طرق بی نهایت آماده کرد. می توانید آن را با بادام جوشانده ، سرخ یا گریل کنید. محبوبیت قزل آلای سوان چنین است که مردم محلی تنها برای خوردن آن از ایروان به سوان سفر می کنند و در رستوران های خانوادگی مشرف به دریاچه غذا میل می کنند.

  1. مانتی

کوفته های پخته شده مانتی ، خوشمزه که در سس گوجه فرنگی سرو می شوند و یک ماست دلپذیر در کنار آن سرو می شود. به محض قرار گرفتن ظرف روی میز ، پیراشکی هایی به اندازه انگشت شست را جدا می کنید و آنها را در ماست فرو می بید و میل می کنید. مواد مایه ی مانتی ها می تواند متفاوت باشد. برخی سس گوجه فرنگی را تند دوست دارند ، دیگران دوست دارند ماست آنها کمتر براق باشد. مانتی ممکن است از ارمنستان غربی منشا گرفته باشد ، اما در سراسر کشور بسیار محبوب است.

  1. غاپاما

غذای خوشمزه از جنوب ارمنستان ، قاپاما آنقدر در سراسر کشور محبوب است که آهنگ بسیار خاص خود را دارد - Hey Jan Ghapama - طعم و عطر خوشمزه و عالی . در اصل ، غاپاما یک کدو تنبل کره ای است ، که با پودر و برنج و میوه های خشک پر می شود. غاپاما یک وعده ی گرم زمستانی عالی است و به راحتی محبوب ترین غذای گیاهی در کشور است. مخلوطی از میوه های خشک می تواند در مایه ی غاپاما از جمله سیب ، آلو خشک و زردآلو استفاده شود. بعد از پر کردن ، کدو تنبل پخته می شود و سپس خرد و سرو می شود.

  1. گاتا

فقط ذکر نام آن میتواند که برقی برای هر چشم ارمنی  آورد. کیکی شیرین و غنی از تخم مرغ ، شبیه نان ، این غذا همراه یک فنجان غلیظ و تیره سورج ، قهوه محلی سرو می شود. گاتا با نام های زیادی شناخته می شود ، اگر نمی توانید آن را در یک فهرست مشاهده کنید ، به دنبال kada یا katah باشید و از نظر شکل ظاهری نیز ممکن است متفاوت باشد. هرکسی در دستور کلاسیک ممکن است پیچ و تابی بدهد ، بنابراین از اینکه با انواع مواد مختلف روبرو شوید تعجب نکنید. هرچند یک چیز هرگز تغییر نمی کند ، گاتای خوش پخت همیشه در دهان شما به نرمی آب می شود.

نظر خود را ثبت کنید

به این پست امتیاز دهید :
0 دیدگاه در مورد این پست وجود دارد.